Urmareste-ma si aici

vineri, 17 septembrie 2010

Vesti bune de la ANCOM

In sfarsit a venit si mult asteptatul weekend (cel putin de mine). Si pentru ca o sa avem parte de vreme buna si mult timp liber, ma gandeam sa va imparatasesc o veste pe masura: RDS-RCS a fost amendat cu 300 000 RON pentru introducerea taxei de 5 RON, taxa de care v-am povestit in primele posturi de pe acest blog. Asadar pot spune ca am mici motive de bucurie (nu merg pe principiul sa moara si capra vecinului, dar simt ca autoritatile incearca inca sa mai munceasca in tara asta).

Am stat si am analizat cati bani au scos cei de la RDS din iunie, de cand au introdus aceasta taxa, pana in septembrie cand au fost amendati: aproximativ 5 milioane de EUR. Amenda pe care au luat-o acum este de aproximativ 70 000 de EUR.. Asadar, ce credeti au iesit in pierdere? Eu zic ca isi mai pot permite sa plateasca vreo 70 de amenzi de genul si sa nu piarda nici un ban. Dar se pare ca asta este legea in Romania si asa se face business la noi.

Mai jos gasiti articolul prin care ANCOM anunta amenda (a fost preluat de pe ancom.org.ro):

ANCOM amendeaza RCS & RDS cu 300.000 de lei pentru neinformarea abonatilor

cu privire la introducerea taxei de mentenanta la telefonia fixa

--------------------------------------------------------------------------------

16.09.2010
„ANCOM a amendat RCS & RDS cu 300.000 de lei pentru că nu şi-a notificat abonaţii în mod individual cu privire la introducerea, pentru serviciul de telefonie fixă, a unei taxe de mentenanţă, în valoare de 5 lei şi pentru că nu a modificat contractul-cadru, astfel încât să fie asigurat dreptul abonaţilor de a fi informaţi în mod individual cu privire la modificările contractuale. Dacă, până la data de 29 octombrie 2010, RCS & RDS nu-şi va notifica clienţii cu privire la introducerea acestei taxe, cu menţiunea expresă în cuprinsul notificării că utilizatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul în termen de 30 de zile de la primirea notificării, fără plata niciunei despăgubiri, şi nu-şi va modifica contractul-cadru până la data de 19 septembrie 2010, va plăti amendă pentru fiecare zi de întârziere. Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice trebuie să înţeleagă că au anumite obligaţii în relaţia cu utilizatorii şi să îşi asume responsabilităţile ce le revin”, a declarat preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu, cu ocazia Reuniunii Regionale de la Cluj, la care au fost prezenţi peste 150 de furnizori de servicii şi reţele de comunicaţii electronice şi servicii poştale din judeţele Cluj, Alba, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Maramureş, Mureş, Satu-Mare şi Sălaj.

Din momentul primirii notificării din partea RCS & RDS, utilizatorii finali abonaţi ai companiei vor avea la dispoziţie 30 de zile pentru a alege între renunţarea la contractul încheiat cu furnizorul, fără a plăti nicio despăgubire sau rămânerea în contract. RCS & RDS are obligaţia de a restitui integral utilizatorilor care, ulterior primirii notificării, doresc să denunţe unilateral contractul, sumele corespunzătoare taxei de mentenanţă percepute de RCS & RDS în perioada scursă între data introducerii taxei şi data rezilierii contractului. Termenul maxim de restituire este de cel mult 30 de zile de la data rezilierii contractului.

Măsurile aplicate de ANCOM sunt luate în urma primirii unei serii de sesizări de la utilizatorii finali prin care aceştia reclamau introducerea, începând cu luna iunie 2010, a noului tarif, în condiţiile în care acesta nu se regăsea în contractele încheiate cu RCS & RDS.

ANCOM a analizat documentele transmise de petenţi din care reieşea că, într-adevăr, acest tarif nu este menţionat în cuprinsul contractelor încheiate cu RCS & RDS, ci doar în facturile emise petenţilor. ANCOM a constatat că furnizorul nu şi-a îndeplinit obligaţia de a-şi notifica clienţii cu privire la acest lucru prin mijloace care să asigure informarea fiecărui utilizator în parte (servicii poştale, fax, e-mail, SMS etc.). ANCOM consideră că utilizarea în mod exclusiv a unor modalităţi de informare cu caracter general, public (de exemplu, pagina de internet a furnizorului sau canalul TV propriu) nu este de natură să asigure informarea corespunzătoare a tuturor utilizatorilor cu privire la modificarea tarifelor agreate la semnarea contractului.


Astfel, în data de 28 iunie 2010, ANCOM a transmis RCS & RDS o notificare privind intenţia aplicării sancţiunii, solicitând ca, în termen de 45 de zile, compania să-şi notifice toţi abonaţii cu privire la introducerea noului tarif, cu menţiunea că utilizatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul fără plata de penalităţi, precum şi să modifice contractul-cadru, astfel încât să fie transpuse corespunzător prevederile art. 19 alin. (4) din Legea nr. 304/2003. În data de 25 august 2010, ANCOM a efectuat un control la RCS & RDS în urma căruia a constatat că furnizorul nu a pus în practică măsurile solicitate de ANCOM prin notificare şi a decis aplicarea sancţiunii contravenţionale.

Legea nu interzice modificarea unilaterală a clauzelor contractuale de către furnizori, însă aceştia au obligaţia să-şi informeze clienţii atât despre modificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de intrarea în vigoare a acestora, cât şi despre posibilitatea utilizatorilor de a renunţa la continuarea relaţiei contractuale dacă nu sunt de acord cu modificările propuse, fără plata vreunei despăgubiri.





2 comentarii:

Marius spunea...

... Or sa plateasca ? Sau nu ? Acestea sint intrebarile :) Eu cred ca nu. O sa conteste in instanta si totul ramine ca la gara. Sau sint eu pesimist ...

Monis spunea...

Eu sper sa mearga pana la capat (ma refer aici la ANCOM) si sa nu ii lase...dar la ce suma au luat amenda este foarte probabil sa se intample ce zici tu, dar sa speram ca ne vom insela. Vom vedea... sa speram ca viitorul va fi mai bun :).