Urmareste-ma si aici

luni, 20 septembrie 2010

Vesti proaste de la Metrorex

Cred ca as putea sa fac pe blog o sectiune de vesti. Zilele trecute am publicat o veste buna de la ANCOM, acum urmeaza una mai nesarata de la Metrorex. Am aflat cu stupoare azi ca se vor schimba tarifele la calatoriile cu metroul pentru Bucuresti. Intr-adevar un abonament la metrou avea un tarif destul de mic (25 de RON) si ar fi fost de asteptat sa se scumpeasca dar de aici pana la a dubla pretul mie una mi se pare poveste lunga..

Am citit pe un site de stiri ca incepand de sambata care tocmai a trecut, mai exact incepand cu 18.09.2010, Metrorex va avea noi tarife, dupa cum urmeaza:
  • cartela 2 calatorii: 3 RON
  • cartela 10 calatorii: 9 RON
  • cartela de 1 zi: 5,5 RON
  • abonament 62 de calatorii: 27 RON
  • abonament nelimitat: 50 RON
Ideea cu abonamentul de 62 de calatorii mi se pare cea mai idioata faza posibila.. te obliga intr-un fel sau altul sa folosesti metroul de 2 ori pe zi pentru a putea sa te incadrezi in cele 62 de calatorii pe care le ai alocate intr-o luna, iar daca depasesti sa iti cumperi 2 abonamente intr-o luna. O super mare prostie si idiotenie.

In ceea ce priveste cresterea tarifelor nu am nimic de spus, doar ca, dupa parerea mea nu trebuia sa exista o crestere de 50 %, ci sa fie realizata treptat..mai mare va fi impactul asupra consumatorilor in cazul de fata si nemultumirea fata de acest aspect. Am citit pe adevarul.ro o declaratie a directorului Metrorex unde compara preturile pe care un bucurestean le plateste pentru calatoria cu metroul fata de locuitorii din alte tari ale Europei: "Pretul unei calatorii cu metroul incepe de la un euro in toate celelalte orase europene. In momentul de fata, pretul unei calatorii cu metroul este mai ieftin decat orice alt mijloc de transport de la noi din tara“. Eu l-as intreba pe domnul Udriste daca stie cat este salariul minim pe economie in celelalte tari europene si cat este la noi si dupa aceea sa faca comparatie si la pretul serviciilor. Oamenii astia care lucreaza in sectorul public nu stiu decat sa compare Romania cu Franta, Germania, Italia si alte tari..este ca si cum ai compara un gunoier cu un inginer.. Oare cand o sa isi revina acest sistem? Sau mai bine zis isi revine?

Voi ce parere aveti despre noua strategie Metrorex? Este o modalitate de a scoate mai multi bani din buzunarul nostru? Sau vor sa arate ca daca nu le-au fost marite salariile isi pot scoate banii pentru a face asta?

2 comentarii:

daniel rus spunea...

ce sa zicem noi, cand la cluj abonamentul pe o singura linie e 52 ron? 50 ron nelimitat e lux deja!

Monis spunea...

Sincera sa fiu Clujul este un oras mai mic si am observat ca in toate celelalte orase abonamentele la transportul in comun sunt mai scumpe. Dar daca stai sa te gandesti metroul acopera prea putin din suprafata Bucurestiului, deci nu se renteaza sa dai o suma atat de mare de bani. 50 RON e abonamentul si la RATB si te poti plimba cu el pana la cuca macaii.. acum RATB-ul ce o sa faca, va scumpi abonamentul de 100 RON?

Si asa cum am spus in articol nu am probleme ca au marit tarife, ci am probleme cu faptul ca le-au marit nesimtit de mult. Ei pun marirea pe seama inflatiei, asa ca nu vad aia 100% in plus.