Din primul moment in care am auzit de aceasta taxa am ramas masca. Nu imi venea sa cred ca asa ceva se poate intampla in Romania in anul 2010. Nu ma intelegeti gresit..nu am ramas masca din cauza banilor (ca daca stam sa ne gandim pentru mine, utilizator individual, nu e asa mare paguba 5 Rron/luna), ci din cauza modului in care s-au gandit cei de la RDS sa mai scoata un ban "cinstit".
Asadar sa luam povestea de la inceput... Minunata taxa de 5 Ron, numita de acestia taxa de mentenanta pentru telefonia fixa "gratuita" (de care nu puteai sa scapi daca doreai sa faci abonament la internet si la televiziune, iar la pachet cu aceasta mai primeai si un telefon mobil gratuit - pana la ora actuala a ramas gratuit, dar cine stie poate se va inventa o taxa pentru intretinerea undelor), incepe sa isi faca aparitia pe facturile clientilor de la inceputul lunii iunie. In perioada aceea din care tin eu minte se zvonea ca se va mari TVA-ul, iar situatia economica din acest punct de vedere era putin incerta.... si ce s-au gandit ei..sa profite de ocazie, daca tot se maresc preturile sa puna si ei o taxa de 5 Ron, sa nu anunte pe nimeni de introducerea ei (ca romanul nu e carcotas si nu sta el sa analizeze facturile si daca a vazut ca s-a mai marit putin pretul zice ca a crescut TVA-ul si el nu a aflat inca..) si sa scoata frumusel un profit de vreo 1,2 milioane de euro/luna, ca nu le strica acesti bani si situatia poate sa continue ca si pana in prezent (stiu foarte multe persoane care au telefon de la ei si nu il folosesc deoarece calitatea serviciului este destul de proasta: pe mobil ramai fara semnal cand ti-e lumea mai draga, iar pe fix te trezesti in mijlocul convorbirii ca s-a intrerupt - acest lucru demonstreaza calitatea echipamentelor si a produselor pe care acestia le folosesc).
Foarte frumos si-au facut ei planul, numai ca lucrurile nu au mers asa cum se asteptau.... astfel clientii au inceput sa isi puna semne de intrebare ce e cu acea taxa, unii credeau ca s-au realizat lucrari in zona si au fost ei taxati pentru acest lucru, altii ca s-a marit factura datorita TVA-ului, iar altii ca s-a marit tariful serviciilor pe care ei le ofera si asa a inceput adevarata debandada in caseriile RDS. Angajatii (care beneficiaza de un training de relatii cu clientii inexistent) incep sa fie depasiti de situatie si rezulta secventele din filmuletele de mai jos (in unele cazuri chiar mai rau):
Clientii au inceput sa se informeze de diferite metode legale prin care sa poate scapa de aceasta taxa sau, daca acest lucru nu este posibil, sa scape de respectivul serviciu, insa fara rezultat pana la un moment dat..... Moment in care s-a introdus noua lege (Legea 161/2010) privind taxele de reziliere in cazul contractelor incheiate cu diversi operatorii de servicii de telecomunicatii. Din acel moment tot mai multi consumatori au inceput sa faca reclamatii la ANPC datorita faptului ca nu se respecta legea si nu isi pot denunta contractele unilateral (dupa cum spune textul legii).
Asadar in scurt timp cei de la ANPC au declarat faptul ca RCS-RDS a incalcat legea prin neanuntarea clientilor de introducerea taxei de 5 Ron si este declarata cea mai reclamata companie de catre consumatori conform statisticilor APC (sursa: http://www.urbaniulian.ro/2010/08/03/statistica-pe-iulie-2010-a-apc-rds-cea-mai-reclamata-companie-de-catre-consumatori/)
Pe scurt cam aceasta este povestea taxei abuzive introdusa de furnizorul multora de servicii. Ceea ce ma intriga pe mine este faptul ca autoritatile statului nu i-au amendat pentru faptul ca au bagat mana in buzunarele oamenilor fara nici un fel de nonsalanta. Pur si simplu i-au obligat sa faca dupa cum spune legea (cateodata nici nu mai stii pentru cine sunt date aceste legi, oricum majoritatea nu sunt in interesul cetateanului - sunt sigura de asta) si sa isi anunte clientii...asta la o luna si ceva dupa ce ei au incasat vreo 2 milioane si ceva de euro... pai asta e lucru cinstit?
2 comentarii:
Buna ziua tuturor,
O astfel de actiune era pregatita din timp. Marii furnizori (ca RDS sau banci) au mai multe portite in contracte prin care pot face astfel de actiuni cu abonatii lor, fara ca acestia sa sufere daune severe.
Legislatia din Romania nu prevede o protectie activa a utilizatorului de contracte abuzive din partea unor furnizori gigant(ca RDS) sau unor aliante de funizori (ca bancile comerciale).
Sunt prevederi in contract de-ti sta mintea in loc, evident si pentru mintea oricui abuzive. Dar ei se bazeaza ca nu ai unde sa te duci in alta parte asa ca semnezi contractul oricum.
A venit greul, RDS a pornit procedura respectiva si iata-i cu 5 mil LEI pe luna suplimentar.
Era in contract (gratuitatea era promotionala), n-ai ce sa-ti faci.
Mai rau e cu telefonul mobil care a fost calul troian. Contractul prevede ca daca vrei sa renunti la serviciul de telefonie, trebuie sa predai inapoi TOATE echipamentele date in custodie, in stare buna de functionare, in caz contrar fiind necesara plata unei daune de 80EUR.
Ei aici e treaba, dupa 3 ani, cine mai are telefonul mobil? asa ca, platesti amenda de 64 luni in avans sau ramai un abonat cuminte, in banca ta?
Dar banii pentru plata echipamentelor date in custodia care au fost pierdute nu difera in functie de echipament?
Adica dai 80 EUR pe telefonul mobil, dar pe fix nu cred ca este aceeasi suma. Si oricum este normal sa iti ceara bani pe aceste echipamente in cazul in care le-ai pierdut sau le-ai adus alte prejudicii. De aceea se numeste custodie.
Trimiteți un comentariu